Tekne Turumuzla İlgili Pratik Bilgiler

Bir yıl ara verdikten sonra bu yaz tekrar vazgeçemediğimiz tekne tatiline geri döndük, tabii her zamanki gibi çoluk-çocuk. Bu sefer toplam 5 çocuklu 4 aileydik ve yola Selimiye’ye komşu minicik Turgut Köy’den başlayıp, turumuzu Marmaris’de sonlandırdık. IMG_4961 (1) Aslında kiraladığımız tekne Marmaris çıkışlı bir tekneydi ama kaptan için de uygun olunca Turgutköy’den binmemizi kabul ettiler, dönüşte de biz yine Marmaris’e dönmek istemedik ama bizden sonraki tur sahipleri kabul etmeyince mecburen Marmaris’e döndük. Marmaris’e yaklaşınca maalesef koylar kirlenmeye başlıyor; ayrıca Bozburun yarımadasının en ucundan dolaşmak gereksiz bir zaman kaybı oluyor. O yüzden size tavsiyem Hisarönü Körfezi ve civarında tekne turuna çıkmak isterseniz bizim gibi Hisarönü-Selimiye bölgesinden tekneye binmeniz ve hatta buralarda turunuzu sonlandırmanız. Aşağıda haritaya bu yıl gittiğimiz tüm koyları işaretledim. Daha önceki tekne gezilerimizi de düşününce Göcek’den Datça Yarımadası’nın güneyine kadar olan tüm bölgeyi detaylıca gezmiş olduğumuzu söyleyebilirim. Bunu neden mi söylüyorum? Çünkü favori bölgemi açıklıyorum: bu sene keşfettiğimiz Selimiye ile Bozburun arasındaki koylar! Aslında ben daha çok yeşilin denize kadar uzandığı koyları çok severim ama bu bölgedeki denizin rengi ve temizliği bana bir ayrı güzel geldi. Mavi tura çıkmasanız bile Bozburun veya Selimiye civarına giderseniz en azından günübirlik teknelerle mutlaka bu koyları gezmelisiniz. Bunun sadece tek bir dezavantajı oluyor, insan başka yerlerdeki denizleri beğenmiyor, pis buluyor..

Turumuzu anlatmadan önce hazırlık aşamasını anlatmamda fayda var. Biz yiyecek ve içecek dahil tekneleri tercih etmiyoruz, size de tavsiyem bu yönde. Hem ekonomik açıdan hem de daha önemlisi malzeme kalitesi açısından. Hal böyle olunca da alışveriş yapmanız ve yemek menüsü oluşturmanız gerekiyor. Önce tüm hafta için öğlen ve akşam yemeklerini programlıyoruz. Tabii sonradan ufak değişiklikler yapılabiliyor ama alışveriş listesini hazırlayabilmek için menü şart. Daha sonra işin en zor kısmı, tekne personelini de hesaba katarak A’dan Z’den alışveriş listesini miktarlarla birlikte hazırlamak. Son olarak da Migros Sanalmarket‘ten sipariş veriyoruz ve istediğimiz şeyleri istediğimiz saatte Marmaris bölgesindeki tüm koylara teslim ediyorlar. Hatta tur sırasında mutlaka çıkan yeni ihtiyaçlarınızı telefonda sipariş verebiliyorsunuz ve sizinle karadan ulaşım olan bir koyda bile buluşuyorlar. Mesela bu gezimizde bizimle Bozburun yakınlarında bir koyda buluştular! Bir de uçakla ulaşım sağlıyorsanız, havaalanından tekneye transferi ayarladınız mı işlem tamam! Biz daha önce de kullandığımız Kalgay Turu kullandık ve çok memnun kaldık. Hatta bize ekstra faydaları da oldu, markette bulamadığımız ürünleri Göcek’deki kendi marketlerinden transfer aracına yükleyip gönderdiler, biz de şoföre ödeme yaptık. Bu bize çok zaman kazandırdı. Bir sonraki yazımda gezimizin ayrıntılarını anlatacağım, bu arada menü ve alışveriş listemizi isterseniz yorum bırakmanız yeterli…

Reklamlar

9 thoughts on “Tekne Turumuzla İlgili Pratik Bilgiler

1. Geri bildirim: Hisarönü’nden Marmaris’e Seyir Defteri | Bir Küçük Gezgin

2. Merhaba :) Çok çok faydalı ve detaylı bir yazı dizisi olmuş bence Tekne başlığı :) (Hatta 2016 yazıları da gelecek herhalde :) ) Biz de 6-7 yetişkin 5 çocuk olarak çıkmayı düşünüyoruz. Menü ve yiyecek listenizi paylaşırsanız çok memnun olurum. .

3. Merhaba, biz 3 aile ( 6 yetişkin, 1 cocuk, 2 bebek, 2 mürettebat) selimiyeden 5 gecelik tekne turuna cikiyoruz. Menu ve ıhtıyac listesi paylastıgınızı gorunce danısmak istedim ;)) yardımcı olur msnuz?

4. Merhabalar, biz mürettebatsız gidiyoruz :) 4 yetişkin bir de 10 yaşında genç kızımızla. Örnek liste paylaşabilir misiniz?

Bir Yorum Bırakın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )